4.9 van de 73 reviews op Google

Privacybeleid

Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van jouw gegevens?

Volgens de privacywetgeving moeten we zeggen welke ‘juridische gronden’ we hebben om je gegevens te gebruiken. We hebben gegevens van je nodig vanwege de contractuele afspraken tussen jou en Scholtens Werkplek, zoals jouw aankoop van een product of je recht op garantie. Dit is het geval bij:

  • Bestellen & pre-order
  • Bezorging
  • Retour & reparatie
  • Inruil & Tweedekans
  • Contact met onze klantenservice

Daarnaast kunnen we je gegevens gebruiken bij ‘gerechtvaardigd belang’. Dat betekent dat we al onze klanten de meest optimale, persoonlijke service willen verlenen. Hierbij denken we altijd aan jouw privacy. Dit geldt voor:

  • Reviews & klanttevredenheidsonderzoek
  • Contact met onze klantenservice
  • Bezoek van de Scholtenswerkplek-website
  • Account
  • Nieuwsbrief & e-mail
  • Persoonlijk advies
  • Acties
  • Social media

We kunnen ook een wettelijke verplichting hebben om je gegevens te gebruiken, bijvoorbeeld wanneer we fraude vermoeden. En soms heb je ons zelf toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken, zoals wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief. Dit houden we netjes bij.


De gegevens die wij van jou opslaan zijn de gegevens die je met ons deelt bij het aanvragen van een offerte of het plaatsen van een bestelling.
Dit kan zijn telefonisch, via e-mail, een bezoek aan onze winkel of een bestelling on-line.
De gegevens die wij opslaan beperken zich tot:
– NAW gegevens ((bedrijfs)naam, adres, woonplaats)
– email adres
– (mobiel) telefoonnummer
– de producten die je bij ons hebt besteld
– de taal die je bij de bestelling gebruikt (Engels of Nederlands)
– een eventueel referentie of inkoopnummer


We geven je gegevens alleen door aan andere partijen als dat echt nodig is voor onze dienstverlening. Het betreft dan deze partijen: bezorgpartners, leveranciers of reparateurs, productondersteuning, betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die onze reviews verzamelen. Onze bezorgpartner moet tenslotte je bestelling afleveren op het juiste adres en het is fijn als een reparateur bij je thuis langskomt om je stoel te maken. En niet per ongeluk bij de buren met een stoel op de stoep staat. Partijen zoals data management-platforms, media- en advertentiebureaus en onderzoeksbureaus komen in beeld zodra we je persoonlijk advies willen geven of gerichte advertenties laten zien, bijvoorbeeld op basis van je interesse in bepaalde producten. In verdachte situaties zijn we verplicht om klantgegevens te delen met overheidsinstanties.

De partijen die van ons toegang krijgen tot je gegevens, mogen deze alleen gebruiken om jou een dienst te leveren namens Schotens Werkplek. Tenzij ze zelf verantwoordelijk zijn voor het verkrijgen en beschermen van je gegevens. Sommige cookie-ontwikkelaars hebben toegang tot de gegevens die cookies op onze website verzamelen. Je leest hier meer over in ons cookiestatement en het privacybeleid van deze partijen. We verkopen jouw gegevens nooit aan derden.


We slaan je gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Oost west, thuis best: daarom worden je gegevens bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat jouw privacy op een passende manier beschermd blijft. Bij een buitenlandse leverancier zijn uitsluitend jouw n.a.w gegevens bekend zodat een artikel direct aan je geleverd kan worden. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om jouw privacy te waarborgen.


Hoe lang bewaren we jouw gegevens?

We bewaren en gebruiken jouw gegevens niet langer dan noodzakelijk. Daarna verwijderen we alle data die we van je hebben. Of gebruiken we jouw gegevens anoniem, omdat we bepaalde data nodig hebben voor interne analyses en rapportages zoals de waarde van je bestelling.

Klinkt lekker simpel, maar hoe werkt dat in de praktijk? We houden bepaalde termijnen aan, waarna we je gegevens verwijderen. Dit zijn ze:

  • Inactieve klantaccounts verwijderen we na 10 jaar. Na die periode gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met jouw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren. Daarna gebruiken we alleen anonieme gegevens voor interne rapportages. Je moet zelf ook de facturen van je aankopen goed bewaren, voor wanneer bijvoorbeeld je garantie verloopt.
  • Als je jouw product door Scholtens Werkplek laat repareren of vervangen, bewaren we jouw melding en contactgegevens 7 jaar. Daarna gebruiken we je gegevens alleen anoniem, voor interne rapportages.
  • Als je je hebt ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als je op een gegeven moment beslist dat je de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van je verzoek. De mails die je van ons ontvangt, bewaren we niet langer dan 60 dagen. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je vaker dezelfde mail van ons krijgt.
  • Gegevens die we gebruiken om fraude te voorkomen bewaren we heel lang. Niet leuk, wel nodig.

Wat zijn jouw rechten?

Uiteraard blijf jij de baas over jouw gegevens. Wil je gratis inzage krijgen in jouw persoonsgegevens en een kopie ontvangen? Of wil je je gegevens wijzigen, verwijderen, gebruik beperken of je e-mailvoorkeuren aanpassen? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen in je account. Of je laat het ons weten per post of e-mail. Op die manier kan je ook bezwaar maken tegen het gebruik van je gegevens voor marketingdoeleinden of aangeven dat je vindt dat jouw privacy zwaarder weegt dan ons belang. In dat geval bekijken we de situatie opnieuw.

Uitschrijven voor de nieuwsbrief is zo gepiept. Dat doe je in je account of via de link onderaan de nieuwsbrief zelf. En wil je helemaal geen cookies meer? Ook dat kan je zelf regelen. Lees in ons cookiestatement hoe je dat doet.

We willen zeker weten dat jij écht jij bent. Daarom kunnen we aanvullende informatie van je vragen om je identiteit vast te stellen. Dat doen we ook bij onduidelijke verzoeken.


Heb je vragen of klachten?

Voor vragen of klachten over je gegevens en de bescherming van je privacy kan je contact opnemen met Scholtens Werkplek

Mailen: [email protected]

Wanneer je niet tevreden bent over hoe Scholtens Werkplek omgaat met jouw privacy kan je contact opnemen met de privacy-autoriteit.


Wie is verantwoordelijk voor je gegevens?

Wij zijn Scholtens Werkplek
Dit is ons KvK-nummer: 30138372
Dit is ons BTW-identificatienummer: NL805535998B01

Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: 020-4234100
Mailen: [email protected]
Schrijven: IJburglaan 467, 1087 BE, Amsterdam

Winkelmand