4.9 van de 73 reviews op Google

Levering en retourneren

Verzenden

Levertijd en verzendwijze

De levertijd is afhankelijk van de samenstelling en/of het al dan niet voorraad zijn van het gekozen product. Bij ieder product op onze website wordt de levertijd vermeld. Deze levertijden gelden voor levering in Nederland. Klanten in België en Luxemburg ontvangen hun bestelling 1x per week op maandag of dinsdag (mits besteld voor vrijdag 12.00 uur). Hoewel wij ons uiterste best doen om de vermelde levertijden waar te maken, kan het incidenteel voorkomen dat de levering iets langer duurt.

Zodra je een product hebt besteld en hebt betaald, ontvang je direct de orderbevestiging per mail.
Wij gaan vervolgens met jouw bestelling aan de slag en sturen je binnen 24 uur na bestelling (op werkdagen) een mail met daarin de verzendwijze genoemd en de dag van levering. Tevens ontvang je dan de factuur.

Grote producten (stoelen en bureautafels) worden door onze vaste transporteur ( Jac. Molenaar Transport) aan je geleverd. Je ontvangt in dat geval de dag voor de levering een SMS-bericht met daarin een tijdsindicatie van de levering. Ben je niet thuis op het moment van de levering, wordt het pakket weer door de transporteur meegenomen en wordt er een nieuwe afspraak met u ingepland.

Kleine producten worden met PostNL aan je toegezonden. Je ontvangt in dat geval een bericht met track & trace code, zodat je de bestelling makkelijk kunt volgen. Ben je niet thuis op het moment van de levering door PostNL en het pakketje past niet in de brievenbus, kun je deze afhalen bij een ophaalpunt.

Kosten van verzending

Voor alle bestellingen, klein of groot geldt dat de verzending gratis is.

Levering niet mogelijk

Indien wij de overeenkomst niet kunnen uitvoeren omdat het bestelde product niet leverbaar is, zullen wij jou hier direct hiervan op de hoogte stellen en de betaling die reeds is gedaan binnen 48 uur geheel terugbetalen.

 

Retourneren

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Deze wettelijke garantie geldt de fabrieksgaranties en eventuele door ons extra aangeboden garanties.

Je hebt als consument 14 dagen bedenktijd over de online aankoop . Ben je niet tevreden of is het product incompleet, defect of beschadigd, en wil je het product retour zenden of omruilen? Laat het ons dan weten.

Als je een product wilt retourneren, kan je dit vooraf bij ons kenbaar te maken door telefonisch contact met ons op te nemen (+31 (0)204234100 of een email te sturen ([email protected]). Mocht u een product willen retourneren, bent u niet verplicht om dit eerst bij ons aan te melden.

De te retourneren producten en alle geleverde toebehoren graag, indien redelijkerwijs mogelijk, voorzien van labels en in de originele en onbeschadigde verpakking terugsturen.

Retourzending

1. Wat moet ik doen?

Je meldt het incomplete, defecte of beschadigde product aan bij ‘Scholtens Werkplek’, dit is niet noodzakelijk voor het retourneren van een product.
Dit kan je doen door middel van een email aan [email protected].

Graag een omschrijving en een foto van het probleem bijvoegen.

Mocht je een product willen retourneren, bent je niet verplicht om dit eerst bij ons aan te melden en is het herroepingsrecht niet verplicht.

2. Wat is de volgende stap?

Na ontvangst van jouw e-mail nemen wij de aanvraag in behandeling. Wij streven er naar om uiterlijk binnen 3 werkdagen te reageren.
Vervolgens sturen wij instructies over de wijze waarop het product kan worden geretourneerd.
Grote producten (bureaustoelen) worden bij de klant opgehaald door onze transporteur. Kleine producten kunnen door de klant worden teruggestuurd via NLpost.
Aan de retournering zijn voor de klant geen kosten verbonden.

3. Waar moet ik aan denken bij het terugsturen?

Voor een snelle retour- en garantieafhandeling is het van belang dat je het product compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de onbeschadigde originele verpakking terugstuurt.

Indien het product onzorgvuldig is verpakt kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend. Indien de fout aan onze kant ligt (niet compleet artikel of niet werkend bij ontvangst), kunnen de artikelen kosteloos worden opgestuurd. In overige gevallen zijn de kosten voor verzending voor uw rekening. U bent dan zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens transport naar ons magazijn. Dit kan niet worden verhaald op onze transportverzekering.

4. Wat gebeurt er als ik het product heb teruggestuurd?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Kosten van retournering

Voor de retournering brengen wij geen kosten in rekening.

Herroepingsrecht voor consumenten

Consumenten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Modelformulier_voor_herroeping Thuiswinkel.org, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt hiervoor ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomt te herroepen aan ons heeft meegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, dan kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen.

In een beperkt aantal gevallen kunt u als consument, wettelijk bepaald, het herroepingsrecht niet uitoefenen. Daarbij kan worden gedacht aan, als er sprake is van stoelen die volgens specificaties van de consument op maat zijn vervaardigd.

Het retouradress is als volgt:

Jac. Molenaar transport, Vreekesweid 33-35, 1721PP Broek op Langedijk

 

 

Winkelmand