Levering en retourneren

Levering

De levertijd is afhankelijk van de samenstelling en/of het al dan niet voorraad zijn van het gekozen product. Bij ieder product op onze website wordt de levertijd vermeld. Deze levertijden gelden voor levering in Nederland. Klanten in België ontvangen hun bestelling 1x per week op maandag (mits besteld voor vrijdag 12.00 uur). Hoewel wij ons uiterste best doen om de vermelde levertijden waar te maken, kan het incidenteel voorkomen dat de levering iets langer duurt.

Zodra je een product hebt besteld en hebt betaald, ontvang je direct de orderbevestiging per mail.
Wij gaan vervolgens met jouw bestelling aan de slag en sturen je binnen 24 uur na bestelling (op werkdagen) een mail met daarin de verzendwijze genoemd en de dag van levering. Tevens ontvang je dan de factuur.

Grote producten (stoelen en bureautafels) worden door onze vaste transporteur aan je geleverd. Je ontvangt in dat geval de dag voor de levering een SMS-bericht met daarin een tijdsindicatie van de levering. Kleine producten worden met NLpost aan je toegezonden. Je ontvangt in dat geval een bericht met track & trace code, zodat je de bestelling makkelijk kunt volgen.

Bezorgkosten

De bezorgkosten in Nederland en België bedragen € 6,50  bij bestellingen onder 100 euro
De bezorging is gratis bij bestellingen met een orderwaarde vanaf 100 euro.

Levering niet mogelijk

Indien wij de overeenkomst niet kunnen uitvoeren omdat het bestelde product niet leverbaar is, zullen wij jou hier direct hiervan op de hoogte stellen en de betaling die reeds is gedaan binnen 48 uur geheel terugbetalen.

 

Retourneren

Je hebt als consument 14 dagen bedenktijd over de on-line aankoop . Ben je niet tevreden of is het product incompleet of beschadigd, en wil je het product retour zenden of omruilen? Laat het ons dan weten.

Als je een product wilt retourneren, kan je dit vooraf bij ons kenbaar te maken door telefonisch contact met ons op te nemen (+31 (0)204234100 of een email te sturen (info@scholtenswerkplek.nl).

De te retourneren producten en alle geleverde toebehoren graag, indien redelijkerwijs mogelijk, voorzien van labels en in de originele en onbeschadigde verpakking terugsturen.

Retourzending

1. Wat moet ik doen?

U meldt het defecte of niet complete product aan bij ‘Scholtens Werkplek’. Dit kunt u doen door middel van een mailtje naar info@scholtenswerkplek.nl

Graag een foto van het defect bijvoegen!

N.B! Een aantal fabrikanten levert zelf retourservice en garantie-afhandeling, waarvoor u direct met hen contact kunt opnemen. Leest u hiervoor de informatie bij uw product of informeer bij onze afdeling verkoop!

2. Wat is de volgende stap?

Na ontvangst van uw e-mail nemen wij uw aanvraag in behandeling. Wij streven er naar om u uiterlijk de volgende werkdag een formulier met daarop het retour-nummer (RMA) te mailen. Vervolgens kunt u het product terugsturen.

3. Waar moet ik aan denken bij het terugsturen?

Het is heel belangrijk dat u het product compleet, in de onbeschadigde originele verpakking terugstuurt. Het product dient zorgvuldig en degelijk verpakt te zijn voor transport. Tenzij anders vermeld, dient een afgedrukte kopie van de retourbevestiging (via fax of e-mail door ‘Scholtens Werkplek’ naar u gestuurd).

Producten terugsturen naar:
Scholtens Werkplek
IJburglaan 467
1087 BE Amsterdam

Indien niet aan bovenstaande voorwaarden is voldaan, vervalt de garantie. Indien het product onzorgvuldig is verpakt kunnen kosten voor herverpakking en reparatie worden doorberekend. Indien de fout aan onze kant ligt (niet compleet artikel of niet werkend bij ontvangst), kunnen de artikelen kosteloos worden opgestuurd. In overige gevallen zijn de kosten voor verzending voor uw rekening. U bent dan zelf verantwoordelijk voor eventuele schade of vermissing tijdens transport naar ons magazijn. Dit kan niet worden verhaald op onze transportverzekering.

4. Wat gebeurt er als ik het product heb teruggestuurd?

Afhankelijk van de reden van retournering krijgt u binnen 10 werkdagen (na binnenkomst product) een gehele of gedeeltelijke creditering van de factuur van het product.

Herroepingsrecht voor consumenten

Consumenten hebben het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het Modelformulier_voor_herroeping Thuiswinkel.org, maar bent hiertoe niet verplicht. U kunt hiervoor ook gebruik maken van het Europees modelformulier voor herroeping. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping. Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomt te herroepen aan ons heeft meegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Bij eventuele schade of een ongefrankeerde zending, kunnen wij kosten in rekening brengen. Indien er onnodige schade aan het product is ontstaan, dan kunnen wij deze waardevermindering in rekening brengen.

In een beperkt aantal gevallen kunt u als consument, wettelijk bepaald, het herroepingsrecht niet uitoefenen. Daarbij kan worden gedacht aan, als er sprake is van stoelen die volgens specificaties zijn vervaardigd.

Winkelmand

Je winkelwagen is leeg